Afvallen met het Dr. Phil dieet (20/20 diet)

Het Dr. Phil dieet, kun je hier effectief mee afvallen? Dit dieet was in de periode 2013-2016 razend populair. Iedereen deed mee. Volgens doctor Phil kun je middels positief of negatief denken (aanvoelen) je lichaamsgewicht beïnvloeden. Dr. Phil schreef hier ook een boek over, waarbij hij de zeven sleutels geeft tot het succesvol afvallen. Het Dr. Phil-dieet, is het wat? Ontdek het zelf.

Dit is dr. Phil

Wat, je weet niet wie dr. Phil is? Nou vooruit, hieronder een korte uitleg over deze televisieberoemdheid.

Phillip Calvin McGraw staat op televisie bekend als dr. Phil. Hij is een Amerikaanse televisiepresentator, adviseur en voormalig psycholoog. Ook is hij schrijver. Hij werd bekend met zijn dagelijkse psychologische televisieprogramma’s.

Overigens mag dr. Phil vanaf 2009 geen mensen als psycholoog behandelen, hij heeft zijn licentie namelijk niet vernieuwd. Maar goed, hij werd wel bekend met zijn 20/20 diet, ook wel het dr. Phil dieet genoemd.

Naar populaire afslankmiddelen

Afvallen door je denkwijze

Het dieet van Dr. Phil is niks nieuws onder de zon. Het betreft geen crashdieet, geen wonderdieet en zeker geen supersnel dieet. Wat is het dr. Phil dieet dan wel?

Het populaire dr. Phil dieet verandert je denkpatroon. Hierdoor ben je meer bewust van wat je eet en hoe je leeft. Het afvallen gebeurt met mate. Dit is voor de lange termijn de beste methode. Je moet echter ook veel geduld hebben wanneer je het dr. Phil dieet volgt.

Wil je binnen 10 dagen 5 kg afvallen? Dan moet je zeker niet aan hetdr. Phil dieetbeginnen. Wanneer je in korte tijd snel afvalt moet je rekening mee houden dat je gewicht daarna vaak net zo snel er weer aanzet.

7 sleutels tot succesvol afvallen

Laten we eerlijk zijn: afvallen is niet makkelijk. Je hebt vast wel een of meerdere diëten geprobeerd. Je houdt ze allemaal niet vol. Waarom niet? Omdat blijvend afvallen vooral tussen de oren zit. Overgewicht trouwens ook, de mens is een echte emotie-eter. Wil je blijvend afvallen dan moet je je levensstijl aanpassen. Dr. Phil pakt dit bij de basis aan.

Hierbij maakt het dr. Phil dieet van zeven successleutels. Wie aan de slag gaat met deze successleutels zal merken dat afvallen een stuk makkelijker gaat. Hieronder vind je die zeven sleutels. Kijk maar eens of het dr. Phil dieet echt iets voor je is.

Sleutel 1: beoordeel negatieve gedachten op waarheid

Bedenk waarom je negatieve gedachten hebt, en of deze dan ook op waarheid berust. Als je denkt: “ik ben veel te dik”, dan is dit een negatieve gedachte. Want je voelt je slecht door die gedachte. Probeer te ontdekken waarom je dit denkt. Ben je daadwerkelijk te dik?

Wie een BMI van boven de 25 heeft, mag van zichzelf zeggen dat er overgewicht is. Je hebt dan helemaal geen negatieve gedachte maar een gedachte die op waarheid berust. Ook als je een gemiddeld BMI hebt kun je veel vetopslag rond de buik hebben. Dit laat je dik uitzien.

Bekijk dus goed of je negatieve gedachte ook op waarheid berust. Wanneer dit niet zo is, verwerp dan die negatieve gedachte.

Sleutel 2: los emotionele problemen op die aanzetten tot eten

Een belangrijk onderdeel van het dr. Phil dieet: vermijd emotie eten. Wanneer je niet lekker in je vel zit ben je geneigd om veel en vooral verkeerd te eten. Denk maar eens aan relatieproblemen, financiële problemen of wanneer het op het werk niet lekker loopt. Je grijpt dan al snel naar koek, snoep of vette snacks.

Niet doen! Uiteindelijk zal je je alleen maar slechter gaan voelen. Pak het probleem dan ook bij de wortel aan.

Bekijk wat je probleem is, en werk hieraan. Heb je relatieproblemen? Praat erover met je partner. Problemen op je werk? Stap naar je werkgever en vraag een gesprek aan. Wees niet bang om ergens over te praten. Vraag desnoods professionele hulp. Alleen wanneer je geest vrij is van negatieve gedachten en problemen, kan je ook gaan werken aan je lichaam.

Bekijk beste dieet kookboek

Sleutel 3: zorg dat je omgeving je niet aanzet tot eten

Je voelt je al snel schuldig omdat er op feestjes wordt aangedrongen dat je ook een stukje taart moet eten. Of die werkbespreking kan echt niet zonder uitgebreid diner. Geef eerlijk toe dat je op (dr. Phil) dieet bent. vraag van je omgeving om je niet te dwingen iets te eten.

Zeg dat je prima in staat bent om zelf te bepalen wat je wel en niet wil eten. Laat je niet overhalen door anderen. Wanneer je dit toch laat doen, zal je de volgende keer weer makkelijk om zijn te praten. Hier val je natuurlijk geen gram van af.

Sleutel 4: leer waarom je eet en zorg dat je hier controle over krijgt

Even serieus, maar heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom je eet? Hongergevoel, zul je zeggen. Maar hoe vaak eet je daadwerkelijk iets vanwege de honger? Snackzin, een feestje, verveling, emotionele problemen, we eten heel vaak om andere redenen.

Iemand die alleen eet vanwege de honger zal niet met een gewichtsprobleem kampen. Zo simpel is het. Kijk kritisch naar jezelf wanneer er weer iets door je mond gaat, en vraag jezelf af of je het ook echt nodig hebt op dat moment.

Sleutel 5: weet wat gezond voedsel is en kies hiervoor

Stiekem weet je best wat gezond is en wat niet goed is voor je lichaam. Natuurlijk zijn chips, koekjes en snoep erg lekker maar helemaal niet gezond. Gezonde producten bestaan uit groente, fruit, melkproducten, vlees en vis, brood, alles uit ‘de schijf van vijf’.

De schijf van vijf klinkt misschien ouderwets, maar geeft wel heel goed aan wat gezonde voeding is. Snacks en snoep staat absoluut niet in de schijf van vijf. Probeer daarom bewust te kiezen voor gezonde voeding.

Ga jezelf niet straffen: af en toe iets lekkers wat buiten de schijf van vijf staat mag best. Maar doet dit absoluut met mate en zeker niet iedere dag. Je went vrij snel aan tussendoortjes als een wortel, appel, cracker, soepstengel etc.

Sleutel 6: zorg dat beweging onderdeel van je leven wordt

Gezond eten en dan de hele dag op een stoel hangen; dat werkt natuurlijk niet. Het dr. Phil dieet laat je inzien dat afvallen ook bewegen betekent. Probeer minimaal driemaal per week gedurende een half uur actief te bewegen. Volgens het Dr. Phil dieet is dit 20 minuten maar een half uur is veel beter.

Denk bij actief bewegen aan fietsen, zwemmen of rennen. Maar ook stevig doorwandelen is al goed.

Kom uit die stoel en neem actief deel aan het bewegingsleven. Beweging zorgt voor een hogere verbranding van calorieën en maakt je geest vrij van negatieve gedachten. Bovendien houd je spieren en gewrichten sterk. Je voelt je na verloop van tijd fitter en actiever, je zit lekkerder in je vel.

Sleutel 7: zoek steun bij anderen

Wil je het allemaal alleen doen? Vaak stopt je dieet halverwege. Het is namelijk belangrijk dat je omgeving je steunt. Nog beter is om lotgenoten te zoeken. Anderen die ook bezig zijn met afvallen begrijpen je veel beter. Het maakt hierbij niet uit of ze het dr. Phil dieet of een ander dieet volgen.

Ga naar een afvalclubje, meld je aan bij een speciale Facebookgroep of een forum. Met emotionele steun is het veel makkelijker om af te vallen.

Conclusie: dr. Phil dieet is niets nieuws onder de zon

Wanneer je naar het dr. Phil dieet kijkt dan staat hier alles in wat we al wisten. Het probleem is dat je het heel moeilijk vindt om die feiten in je dagelijkse leven in te passen. Het dr. Phil dieet biedt hier ondersteuning on.

Bovendien heeft dr. Phil ook een speciaal kookboek gemaakt. Dit is voor iedereen die gezonder maar ook minder calorierijk wil eten. Je hebt bij het dr. Phil dieet de keuze uit de volgende boeken:

  • The 20/20 diet
  • Voel je goed in je lijf
  • The Ultimate Weight Solution

Bekijk dr. Phil dieetboeken

Sommige boeken zijn wat verouderd maar wat erin staat is nog steeds van toepassing.

Deze artikelen zijn met veel zorg door Dominique geschreven